Bina Rumah, Kapal Perang dan Kapal Angkasa dengan Kertas

Orang bijak pandai tidak diperlukan untuk mengadili nilai dan kekuatan sekeping atau beberapa helai kertas; ianya mudah dilentur, dilipat, dibentuk dan sudah semestinya sangat mudah dikoyak.

The Rumpler Taube (German, dove) ialah pesawat mono pada era pra-Perang Dunia I yang dibina sebagai kapal operasi ketenteraan udara di Jerman. Model ini dibina dengan menggunakan kertas hampir keseluruhannya.


Percaya atau tidak, anda boleh membina model sebuah rumah, kapal perang dan kapal angkasa dengan hanya menggunakan kertas! Binaan model ini apabila sudah siap mampu menaikkan nilai kepingan kertas tersebut daripada tiada nilai langsung kepada nilai replika yang amat bernilai dan boleh dijadikan hobi di masa lapang.

Lebih menarik, dengan hanya menggunakan kertas anda boleh membina sebuah perkampungan Inggeris seperti yang ditunjukkan ini. Untuk mencuba membuat sendiri model-model yang anda sukai atau ingin cuba, anda bolehlah mencarinya di internet (Google teman terbaik anda) atau anda boleh lihat di http://www.fiddlersgreen.net sebagai permulaan.

Perkampungan "New England" yang menempatkan bangsal, landasan kecil dan 6 buah pesawat mini. Boleh anda cari 6 kesemuanya di dalam model ini?


Anda boleh lihat betapa terperincinya model ini dibuat

Keseluruhan perkampungan dibina dengan hampir 99% kertas dan gam (beserta 300% keterperincian dan kesabaran)





Wright's Tavern Concord ialah model sebenar kepada sebuah bangunan bersejarah yang terletak di Concord, Massachutes


0 komen dari pembaca: