Realisasi 2 Paparan Aplikasi Serentak Dalam Galaxy Note 10”

galaxynote10

Trend penggunaan tablet dan telefon mudah alih boleh dikatakan telah diperkenalkan meluas oleh Samsung. Pengeluar telefon itu kini muncul memperkenalkan Samsung Galaxy Note dalam versi lebih besar dengan skrin sentuh seluas 10.1 inci dengan resolusi 800x1280 piksel dan lebih istimewa lagi, dua aplikasi boleh dijalankan serentak di skrin tablet ini.

 

Penulis begitu kagum melihat perkembangan pengeluar telefon ini yang tidak takut untuk bereksperimen dengan peralihan jenama Galaxy Note iaitu daripada sebuah gadget telefon pintar kepada sebuah tablet mudah alih berkeupayaan tinggi. Peralihan ini juga merupakan satu pengenalan baru dalam senarai modelnya kerana Galaxy Note dilengkapi dengan pen digital disamping keupayaan untuk memapar dan menjalankan dua aplikasi (sebelah-menyebelah melalui pembahagian skrin) yang memudahkan pengguna melakukan dua tugasan serentak.

 

stec_img_display

spec_img_dimensionspec_img_camera

Keupayaannya untuk memapar dan menjalankan dua aplikasi serentak ini disokong oleh pemproses Quad Core 1.4 GHz, Cip Exynos 4412 dan RAM 2Gb. Maka tidak hairanlah jika anda mampu menonton video serentak dengan mengambil nota mahupun melayari laman web dalam masa yang sama.

 

Tablet ini juga dilengkapi dengan kamera dengan keupayaan kualiti gambar 5MP dan dijanakan oleh Android 4.0 (Ice Cream Sandwich).

 

spec_img_os

 

Pada permulaan, Samsung Galaxy Note 10.1 ini akan dijual di pasaran Amerika Syarikat (versi Wifi) dengan kapasiti 16Gb. Harga pasaran yang dijangkakan untuk tablet ini untuk versi 16Gb ialah RM 1,599 dan versi 32Gb, dijual pada harga RM1, 715.

 

Alang-alang menggunakan Samsung Galaxy Note, bagi mereka yang inginkan paparan lebih besar dan keupayaan yang lebih, pastinya tablet ini menjadi pilihan di hati.

 

Spesifikasi Penuh Galaxy Note 10.1

 

Ciri Umum

Sistem Operasi: Android

Versi Sistem Os: 4.0

 

Saiz dan Berat

Tinggi:7.1 Inci

Lebar: 10.3 Inci

Ketebalan: 0.35 Inci

Berat: 1.3 Paun

 
Paparan

Saiz Paparan: 10.1 Inci

Resolusi: 1280 x 800 piksel

Jenis Paparan: TFT

Pen Input: Ada

Kecerahan sedia ada: 199 cd/m2

Kecerahan maksimum: 405 cd/m2

 
Komponen

Kelajuan Pemproses: 1.4 GHz

RAM: 2 GB

GPS: Ada

Port

Storan boleh Tambah: MicroSD

Multimedia

Kamera hadapan: Ada

Resolusi Kamera hadapan: 1.9 Megapiksel

Kamera dibelakang: Ada

Resolusi Kamera dibelakang: 5 Megapiksel

Keupayaan Flash: Ada

 

Keupayaan dan Sambungan Wireless

Capaian: Bluetooth, Wi-Fi

 

0 komen dari pembaca: