Samsung memperkenalkan Galaxy Tab 2 (7.0)

SAMSUNG akan melancarkan Galaxy Tab 2 terbaru dengan skrin berukuran tujuh inci, tablet pertamanya yang menampilkan sistem operasi Android 4.0 Ice Cream daripada Google sempena Kongres Sedunia Mudah Alih (MWC) yang akan datang.

Peranti kompak (gambar) ini mempunyai pem-prosesan dwi teras 1GHz, paparan WSVGA (1024x600p) tujuh inci, kamera belakang 3MP serta kamera hadapan VGA.


Samsung juga menyertakan ciri aplikasi S Suggest, perkhidmatan komunikasi mudah alih ChatON, sistem pengenalan terbuka, kandungan tanpa wayar bersama AllShare Play dan akses kepada lebih 400,000 aplikasi menerusi pasaran android Google. 
“Dua tahun lalu, Samsung Galaxy Tab mula menawarkan lebih banyak kemungkinan mengenai pelancaran seterusnya. Sejak itu, Samsung secara aktif meningkatkan barisan tablet bersama beberapa tablet yang lain dalam saiz yang berbeza,” - Presiden Bahagian Teknologi Maklumat dan Komunikasi Mudah Alih Samsung Electronics.

Samsung dijangka tidak mengadakan sidang media pada persidangan MWC tahun ini, tetapi syarikat itu telah memastikan yang ia akan akan mempamerkan beberapa produk baru dalam bilik pameran.

Syarikat lain termasuk LG, HTC, Nokia, Huawei dan Acer dikatakan akan membuat pengumuman besar pada acara itu tahun ini. Acara itu dijangka menyaksikan pelancaran tablet dan telefon pintar berkuasa tinggi, lebih banyak peranti menggunakan Android 4.0 Ice Cream Sandwich dan peranti mudah alih yang lebih nipis.

Samsung tidak memberikan harga rasmi bagi tablet Galaxy Tab 2 (7.0), bagaimanapun Samsung Hub melaporkan Versi WiFi akan dijual pada harga sekitar £349 (RM1,400) manakala versi 3G pada harga £429 (RM2,400).

The Galaxy Tab 2 (7.0) terlebih dulu akan dilancarkan di United Kingdom sebelum ia dipasarkan ke pasaran global pada Mac ini. – AFP

0 komen dari pembaca: