Tricky Tricks untuk Facebook!

Facebook. Ini mungkin menjadi sarapan, makan tengahari, minum petang mahupun makan malam anda. Bagi mereka yang asyik berada di depan lappy (perkataan baru bagi laptop) mesti tak pernah lekang dari skrin tu nak update status dan chat bersama kawan, sampaikan tak mandi, terlupa itu ini. Berapa ketika tadi waktu tengah surfing, saya 'google' topik ni jadi ada beberapa trick dan tricks untuk korang yang menggunakan Facebook!





1. Cara nak tahu sama ada kawan DELETE atau BLOCK anda  

Sekiranya anda selalu tertanya-tanya kenapa ada sesetengah kawan "hilang" dari friend list secara tiba-tiba, anda boleh gunakan X-Friends. Kali ini, anda boleh pastikan siapakah yang menghilangkan diri dari senarai teman anda!







2. Bagaimana nak 'sembunyi' dari sesetengah orang ketika Online? 

Memang berguna bagi korang yang tengah bermasalah dengan orang tertentu atau tak nak diganggu oleh orang tertentu.







3. Chat Facebook di Desktop

Bagi anda yang malas nak buka IE, FF ataupun SAFARI. Gunakan Gabtastik atau digsby. Jadi agak mudah untuk anda chat tanpa perlu buka browser dan login ke FB berulang kali. Mudah bukan?









4 . Bagaimana nak paparkan gambar orang tertentu kat friend list di profile?

Klik "edit" pencil pada Friends dan taip nama orang yang anda ingin paparkan dan tandakan "Always show these friends. Anda juga boleh menghadkan berapa orang rakan yang dipaparkan di friend box anda dalam angka 6 atau 9.











Itulah tips untuk pengguna Facebook untuk pada kali ini. Sekarang tunggu apa lagi, gunakan informasi yang anda ada untuk melayari FB dengan lebih berkesan!

0 komen dari pembaca: